onsdag 5 januari 2011

WEDNESDAY: GIVE ME SPRING

När jag vaknade imorse, och som vanligt tittade ut genom fönstret, möttes jag av snö som föll från himlen. Ingen ovanlig syn då det känns som om det inte gjort något annat den senaste månaden. År efter år så lyckas jag glömma bort hur otroligt trist det är med januari månad. Snö är ju mysigt i juletid, men när nyårsafton passerat så är det inte lika kul längre. Man inser då att detta är början på årets tristaste period, och att ljuset i tunneln inte kommer att dyka upp förrän i mars någon gång. När jag hade klätt på mig ytterkläderna och var på väg ut genom ytterdörren så sneglade jag mot hyllan där mina Converse stod, och snabbt beslutade jag att byta ut mina kängor till ett par. Sedan trippade jag med lite lättare steg mot tunnelbanan. Just detta gjorde faktiskt min dag lite mindre grå och vintrig, och i februari så drar jag på mig skinnjackan, minusgrader eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar